Kilka słów o kontenerach opancerzonych.

SNK1

 

PODSTAWOWE PARAMETRY TAKTYCZNO -TECHNICZNE

Kontenery opancerzone przeznaczone jest do zastosowania w wozie dowodzenia zawierającego głównie sprzęt informatyczny. Kompletne Nadwozie Kontenerowe jest kabiną wykonaną w technologii „Tempest” zapewniającą spełnienie poniższych parametrów taktyczno – technicznych, a w szczególności zapewniającą szczelność elektromagnetyczną:

  • Nadwozie przystosowane jest do przetwarzania informacji niejawnych zgodnie z BTPO-701B i DBBT-301D (dla klauzul „NATO Confidential” i „Poufne”);
  • Nadwozie odporne jest na narażenia elektromagnetyczne promieniowane zgodnie z wymaganiami KRS-02 wg NO-06-A200;
  • Tłumienność przedziału operacyjnego jest zgodna z kategorią B1 wg NO-06-A201;
  • Kabina w zakresie możliwości transportu, zrealizowana jest zgodnie ze standardem 1C dla nadwozi 20-stopowych (o zmniejszonej wysokości), co umożliwia jej przebazowanie dowolnym środkiem;
  • Zasilanie kabiny: 400V ±10%, 50Hz ±5%, z agregatu prądotwórczego lub sieci podstawowej. Wymagana moc: 12kW;
  • Wyposażenie kabiny w urządzenia pomocnicze: klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania, zabezpiecza jej pracę w warunkach: od –30ºC do +50ºC, utrzymując temperaturę we wnętrzu operacyjnym w zakresie: od +15ºC do +30ºC oraz wilgotność ≤ 80%;
  • Kabina wyposażona jest dodatkowo w nagrzewnicę spalinową (dla podgrzewania kabiny podczas transportu) celem skrócenia czasu osiągania gotowości do pracy w warunkach zimowych;
  • Kabina posiada filtrowentylator celem umożliwienia jej przebazowania przez teren skażony lub dla krótkotrwałej pracy;
  • Kabina posiada miernik skażeń (radiometr), centralkę alarmową i p.poż. wraz z czujnikami

Nadwozie wykonana jest w technologii Tempest na bazie specjalnego nadwozia kontenerowego typu 1C standardu 20’ o zmniejszonej wysokości, z przedziałem operacyjnym i technicznym. Przedział operacyjny zapewnia szczelność elektromagnetyczną i przystosowany jest do przetwarzania informacji niejawnych.

 

GÓRA