Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

DANE ADRESOWE:
ZURAD Sp. z o.o.
ul. Stacyjna 14
07-300 Ostrów Mazowiecka
Poland

KRS Sąd Rejonowy w Białymstoku,
XII Wydział Gospodarczy KRS,
NIP: 7591615138
Numer KRS: 0000211833

REGON: 551331204
BDO: 000003672
Kapitał zakładowy: 3.650.000,00 zł
Koncesja MSWiA: Nr B-043/2005

KONTAKT
tel.:+48 29 64 42 610
kom.:+48 604 549 530
fax.: +48 29 746 25 31
www.zurad.com.pl
e-mail: sekretariat@zurad.com.pl

SZYBKIE DANE

System ROADSENSE+

System RoadSense+ integruje funkcje trzech przyrządów rejestrujących wykroczenia drogowe. System składa się z następujących modułów:

  • Punktowy pomiar prędkości chwilowej (FOTORADAR),
  • Nadzór wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle (RED LIGHT),
  • Odcinkowy pomiar prędkości średniej (OPP).

 

System RoadSense+ spełnia wymagania zawarte w poniższym Rozporządzeniu: DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, Warszawa, dnia 6 marca 2014 r. Poz. 281, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 17 lutego 2014 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych

Cechy Systemu wspólne dla wszystkich modułów:

  • Zasilanie: 230 V 50 Hz.
  • Temperatury pracy: od -300C do +600C.
  • Zakres mierzonych prędkości: od 15 km/h do 250 km/h.
  • Nadzorowane pasy ruchu: 4 (max).
  • Rozpoznawanie pasa ruchu: TAK.
  • Rozpoznawanie kierunku ruchu: TAK.
  • Śledzenie celów: TAK.
  • Automatyczne rozpoznawanie tablic (ANPR): TAK.
  • Automatyczne rozpoznawanie marki, modelu i koloru (MMR): TAK.
  • Automatyczne rozpoznawanie pojazdu ADR: TAK.
  • Rozpoznawanie typu pojazdu: osobowy/ciężarowy.
  • Wykrywanie jazdy pod prąd: TAK.
  • Wykrywanie jazdy pasem zastrzeżonym: TAK.
  • Łączność bezprzewodowa: GSM/LTE/GPRS.
  • Łączność lokalna: Wi-Fi.
  • Czujnik otwarcia obudowy JC: TAK.
  • Czujnik wstrząsowy obudowy JC: TAK.
  • Oświetlacz podczerwieni (IR): w każdej kamerze.
  • Regulacja czasu trwania błysku lampy błyskowej: TAK.

Cechy charakterystyczne dla modułu OPP:

  • Metoda pomiaru: analiza obrazu.
  • Dokładność pomiaru prędkości: ±3 km/h dla v≤100 km/h oraz 3% dla v>100 km/h.
  • Zakres mierzonych prędkości: od 15 km/h do 250 km/h.
  • Długość odcinka pomiarowego (min): 1000 m.

Cechy charakterystyczne dla modułu FOTORADAR:

  • Metoda pomiaru: mikrofalowa oparta o zjawisko Dopplera.
  • Częstotliwość pracy: 24,15 GHz.
  • Dokładność pomiaru prędkości: ±3 km/h dla v≤100 km/h oraz 3% dla v>100 km/h.
  • Zakres mierzonych prędkości: od 15 km/h do 250 km/h.
  • Zasięg pomiaru: do 40 m.
  • Pomiar odległości do pojazdu: TAK.
  • Limity prędkości: oddzielnie dla każdego pasa ruchu.
  • Limity prędkości: oddzielne dla osobowych i ciężarowych.

Cechy charakterystyczne dla modułu RED LIGHT:

  • Metoda pomiaru: analiza obrazu.
  • Zakres mierzonych prędkości: od 15 km/h do 250 km/h.

Konstrukcje montażowe Systemu RoadSense+:

Urządzenia Systemu RoadSense+ powinny być zamontowane na sztywnych i stabilnych konstrukcjach tak, aby kamery, radar i lampy błyskowe znajdowały się nad jezdnią nad nadzorowanymi pasami. Do tego celu mogą służyć dedykowane i montowane celowo maszty z wysięgnikami lub konstrukcje już istniejącej infrastruktury drogowej, np. bramownice systemu viaTOLL, wysięgniki sygnalizacji świetlnej, mosty i kładki. Kamera zobrazowania ogólnego KZO z racji swej funkcji nie znajduje się nad jezdnią, ale również powinna być zamontowana na sztywnej konstrukcji. Obudowa jednostki centralnej powinna być zamontowana tak, aby jednocześnie zabezpieczyć przed wandalizmem i umożliwić dostęp serwisowy bez konieczności wstrzymywania ruchu.

 

 

 

 

 

 

Więcej informacji:
Zbigniew Sikora,
tel. +48 29 644 26 05;
kom. 882 148 126
zsikora@zurad.com.pl

Projekt ma na celu opracowanie nowego w skali świata, innowacyjnego modułowego Systemu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Roadsense+.

Głównymi cechami wyróżniającymi system będzie poprawa następujących cech funkcjonalnych urządzeń do wykrywania naruszeń w ruchu drogowym:

  • zwiększenie wykrywania naruszeń przepisów ruchu drogowego – połączenie kilku urządzeń w jedną całość zwiększy skuteczność wykrywania różnego typu naruszeń w jednym miejscu,
  • nowoczesny pomiar miejscowy oraz rejestracja zdarzeń w postaci zdjęć i filmu zwiększą jednoznaczność zarejestrowanych zdarzeń, co spowoduje zmniejszenie możliwości podważenia zarejestrowanego materiału dowodowego,
  • objęcie nadzorem nad przestrzeganiem prędkości dróg szybkiego ruchu poprzez wydłużony pomiar odcinkowy.

Efektem projektu będzie opracowanie innowacyjnego modułowego systemu sensorów Roadsense+ zaliczanego do kategorii inteligentnych systemów transportowych (ITS), który pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Okres realizacji projektu: 01.10.2016–31.12.2018

Nazwa programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020 (RPO WM 2014–2020) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego; Oś Priorytetowa I „Wykorzystanie działalności badawczo-rozwojowej w gospodarce”; Działanie 1.2 „Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw”.

Wartość projektu: 4 084 424,07 zł

Wkład Funduszy Europejskich: 2 045 416,12 zł

Rodzaj projektu: strukturalny

Lider projektu: ZURAD Sp. z o.o. – Polska

Konsorcjum: Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP – Polska